Retra Sp. z o.o. Szczecin: administrowanie lokalami mieszkalnymi i komercyjnymi, obsługa księgowa i techniczna, utrzymanie nieruchomości mieszkalnych
Administracja nieruchomości | Szczecin, zachodniopomorskieTel: 91 482 70 20
E-mail: biuro@retra.pl
http://retra.pl
51.94704, 19.72324500000002
Administrowanie lokalami mieszkalnymi i komercyjnymi, utrzymanie nieruchomości mieszkalnych, obsługa księgowa i techniczna Szczecin
Licencjonowany Zarządca Nieruchomości Retra Sp. z o.o. z siedzibą w miejscowości Szczecin swoją działalność rozpoczęła w 1989 roku i od początku działalności świadczy profesjonalne usługi z zakresu zarządzania nieruchomościami wspólnot mieszkaniowych. Główną działalnością firmy jest m.in. administrowanie lokalami mieszkalnymi i komercyjnymi, utrzymania technicznego nieruchomości, utrzymanie nieruchomości mieszkalnych, zarządzanie Wspólnotami Mieszkaniowymi, obsługa księgowa i techniczna. Od początku działalności Spółka dąży do ciągłego rozwoju aby w pełni świadczy usługi z zakresu obsługi wspólnot mieszkaniowych. W celu uzyskania szczegółowych informacji serdecznie zapraszamy do odwiedzenia strony internetowej Licencjonowany Zarządca Nieruchomości Retra Sp. z o.o.- administrowanie lokalami mieszkalnymi i komercyjnymi, obsługa księgowa i techniczna, utrzymanie nieruchomości mieszkalnych
Obsługa administracyjna:
- Wyznaczenie dedykowanego pracownika Administratora do stałego kontaktu i obsługi właścicieli lokali i Zarządu Wspólnoty.
- Racjonalne gospodarowanie funduszami Wspólnoty w celu minimalizacji kosztów utrzymania oraz maksymalizacji wartości nieruchomości.
- Wybór najlepszych wykonawców do kompleksowej obsługi nieruchomości, w tym konserwatorów, firm sprzątających, ogrodników, ochroniarzy.
- Wyszukiwanie ofert i źródeł finansowania zewnętrznego – kredyty bankowe, premie z BGK i dotacje w ramach programów operacyjnych z Unii Europejskiej.
- Zawieranie, ewidencja i aktualizacja zawartych umów w celu zapewnienia najlepszych warunków i ciągłości usług.
- Nadzór nad utrzymaniem w należytym porządku i czystości pomieszczeń służących do wspólnego użytku właścicieli.
- Przygotowywanie i organizowanie corocznych zebrań Wspólnoty.
- Przygotowywanie projektów uchwał i innych aktów prawnych.
- Dokonywanie naliczeń opłat dla właścicieli na podstawie stawek przyjętych w drodze uchwał.
- Reprezentowanie Wspólnoty wobec organów administracji państwowej i samorządowej, osobami fizycznymi i prawnymi w sprawach nieruchomości wspólnej.
- Doradztwo prawne w zakresie problematyki związanej między innymi z ustawą o własności lokali i ustawą o gospodarce nieruchomościami.
- Zapewnienie właścicielom zdalnego dostępu do indywidualnych kont poprzez platformę IOK Internetowa Obsługa Kontrahenta.
- Archiwizacja dokumentów Wspólnoty.
- Zlecenie opracowania polityki Wspólnoty w zakresie ochrony danych osobowych (RODO), o ile taka nie została wprowadzona.
Obsługa księgowa:
- Prowadzenie ewidencji księgowej Wspólnoty Mieszkaniowej w zakresie wymaganym przez obowiązujące przepisy.
- Prowadzenie i przechowywanie dokumentacji statystycznej i księgowo -rozliczeniowej.
- Prowadzenie indywidualnych rozliczeń zużycia mediów dla właścicieli.
- Dokonywanie płatności na rzecz dostawców towarów i usług.
- Monitoring rozliczeń i windykacja należności.
- Sporządzanie rocznych planów gospodarczych i finansowych oraz sprawozdań z ich realizacji.
Obsługa techniczna:
- 24 godzinne pogotowie techniczne.
- Usuwanie awarii i ich skutków.
- Zlecanie i kontrola bieżących napraw i konserwacji budynku.
- Prowadzenie i przechowywanie dokumentacji technicznej nieruchomości.
- Sporządzanie planów przeglądów z propozycją preliminarza kosztów.
- Zlecanie okresowych kontroli nieruchomości zgodnie z wymogami ustawy Prawo Budowlane i nadzór nad wykonywaniem powstałych zaleceń.
- Pomoc w wyborze oferentów na prowadzenie prac i robót budowlanych.
- Nadzór nad pracami budowlanymi, w tym negocjowanie warunków umów z wykonawcami, kontrola ich wykonywania i zakończenia.
Obsługa windykacji:
- Windykacja należności na etapie przedprocesowym, nawiązywanie kontaktów z dłużnikami, wysyłanie wezwań do zapłaty, zawieranie ugód przedsądowych, monitorowanie spłat.
- Kompletowanie dokumentacji dla kancelarii prawnych do sporządzenia pozwów o zapłatę.
- Prowadzenie ewidencji spraw sądowo–komorniczych. Ścisła współpraca z kancelariami prawnymi w ramach prowadzonych przez nich postępowań sądowych i egzekucyjnych Wspólnoty
Kontakt:
Retra Sp. z o.o.
ul. Sikorskiego 20/4
71-072 Szczecin
tel. 91 482 70 20
fax 91 489 52 18
tel. kom. 604 502 939
e-mail: biuro@retra.pl
Godziny otwarcia:
Pon-Pt: 8.00 – 16.00
Sobota: nieczynne
Niedziela: nieczynne